Skip to main content

თანაბარკუთხოვანი შერჩევა სივრცული რენდერისთვის

Equiangular sampling for volumetric rendering
შერჩევა სიმკვრივის პროპორციულად და თანაბარკუთხოვანი შერჩევა.(წყარო)
        იმისათვის რომ დავითვალოთ პირდაპირი განათება სივრცულ ნაწილაკებზე საჭიროა პირველ რიგში შევარჩიოთ სივრცული ნაწილაკი სინათლის გადამტან სხივზე და შემდგომ დავითვალოთ პირდაპირი განათება მასზე. აღმოჩნდა რომ სივრცული ნაწილაკის შერჩევა ძალიან მნიშვნელოვანია და მკვეთრი გავლენა შეიძლება იქონიოს მეთოდის ეფექტურობაზე. მაგალითად თუკი გამბნევი გარემო თანაბარია ნაწილაკის თანაბარი მონიშვნა სხივის გასწვრივ ძალიან ცუდ შედეგს იძლევა(იხილეთ მარცხენა სურათი ზემოთ მოცემულ მაგალითზე). ამის მიზეზი ის არის რომ სხივებისთვის რომელბიც ახლოს არიან განათებასთან მონიშნული ნაწილაკების უმეტესობა იმდენად შორსაა განათბიდან რომ მათზე მოსული განათება საგრძნობლსდ მცირეა, რადგან ნაწილაკზე მოსული ენერგია მანძილის კვადრატის უკუპროპორციულია.
ეს ძალიან მნიშვნელოვანს ხდის ნაწილაკის შერჩევის პროცესს. იმისათვის, რომ მოვახდინოთ ნაწილაკების შერჩევა მათზე მოსული ენერგიის პროპორციულად საჭიროა მოვახდინოთ თანაბარი შერჩევა იმ კუთხისა რომელსაც ადგენს სინათლის სხივი(სეგმენტი) განათებასთან. ასეთ შერჩევას უწოდენებ თანაბარკუთხოვან შერჩევას (იხილეთ ქვემოთ მოცემული სურათი).


        თანაბარკუთხოვანი შერჩევა მკვეთრად ზრდის მეთოდის ეფექტურობას როდესაც გამბნევი გარემო ჰომოგენურია(თანაბარი) და როდესაც ფაზური ფუნქცია იზოტროპულია. პირველ სურათზე ნაჩვენებია 3 სფერო ჰომოგენურ, იზოტროპულ გამბნევ სივრცეში ერთადერთი წერტილოვანი განათების ქვეშ. ცხადია, რომ საბოლოო შედეგი მხოლოდ ნაწილაკზე მოსულ ენერგიაზე არაა დამოკიდებული, არამედ ასევე ნაწილაკის გაბნევის კოეფიციენტზე, ნაწილაკიდან დამკვირვებლამდე გამტარობაზე და ასევე ფაზურ ფუნქციაზე და მათ გამო შესაძლოა ჩვენმა მეთოდმა დაკარგოს ეფექტურობა. ქვემოთ მოცემულ სურათზე ნაჩვენებია სცენა რომელიც მისი წინამორბედთან შედარებით უფრო რთულია. ამ სცენაში გვაქვს როგორც თანაბარი ნისლი ასევე არათანაბარი გამბნევი გარემო(ღრუბელი, კვამლი) რაც როგორც აღვნიშნეთ ართულებს შერჩევას. მარცხენა სურათი უჩვენებს თანაბარკუთხოვანი შერჩევით მიღებულ შედეგს, სადაც კარგად ჩანს რომ თანაბარ ნისლზე რომელიც განათებასთან ახლოსაა საკმაოდ დაბალია ხმაური თუმცა ქვედა ნაწილში სადაც გამბნევი გარემო არათაანაბარი სიმკვრივისაა ხმაური საგრძნობლად იზრდება. შუა სურათზე ნაჩვენებია შერჩევა რომელიც ნაწილაკის შერჩევას ახდენს როგორც ფაზური ფუნქციის ასევე გაბნევის კოეფიციენტის და ნაწილაკამდე არსებული გამტარობის პროპორციულად რაც ფაქტობრივად არის ყველა დამატებითი ფაქტორი საბოლოო შედეგის მისაღებად. ამ სურათზე კარგად ჩანს რომ განათებასთან ახლოს ხმაური დიდია თუმცა ქვემოთ, კვამლთან, ხმაური თითქმის არაა. შესაბამისად როდესაც ჩვენ გვაქვს 2 მეთოდი, რომელიც ჩვენთვის სასურველი ინტეგრალის სხვადასხვა ნაწილს ფარავს შეგვიძლია ეს მეთოდები გავაერთიანოთ MIS-ის საშუალებით. მარჯვენა სურათი უჩვენებს სწორედ წინა ორი მეთოდის გაერთიანებით მიღებულ მეთოდს, რომელიც ორივე შემთხვევას წარმატებით უმკლავდება.
2 სხვადასხვა მეთოდი გამბნევი ნაწილაკების მონიშვნისა და მათი გაერთიანებით მიღებული მეთოდი მარჯვნივ.
        ასევე აღსანიშნავია, რომ ფართო განათების შემთხვევაში ისეთი როგორიც ზემოთ სურათზეა მოცემული იმისათვის რომ მოვახდინოთ თანაბარკუთხოვანი შერჩევა ჯერ საჭიროა განათებაზე წერტილის მონიშვნა რომლის მიმართაც მოხდება შემდგომში სხივზე ნაწილაკის მონიშვნა. რათქმაუნდა პირდაპირი განათების ეფექტური შერჩევა ირიბ განათებაზეც მოქმედებს ირიბად თუმცა ნაწილაკებზე მოსული ირიბი განათების შესახებ ჩვენ არ გვაქვს ისეთი ინფორმაცია რომლის მიხედვითაც მნიშვნელოვნობით შერჩევას ეფექტურად შევძლებთ ამიტომ ირიბი განათება როგორც წესი საბოლოო შედეგზე არსებული ხმაურის ერთერთი მთავარი წყაროა.

Comments

Popular posts from this blog

რუსული რულეტკის მეთოდი

Russian Roulette Technique რუსული რულეტკის მეთოდი არის ფართოდ გავრცელებული ტექნიკა მონტე-კარლოს ინტეგრირების პროცესის შესაწყვეტად(სახელწოდება მოდის ცნობილი რუსული თამაშიდან). იმის მაგივრად, რომ პროცესი შევწყვითოთ ხისტად, მაგალითად შერჩევების რაოდენობის რაიმე მაქსიმალურ რაოდენობაზე, რუსული რულექტკის მეთოდი გვეხმარება ინტეგრირების პროცესის მიუკერძოვებლად შეწყვეტაში. მთავარი იდეა რუსული რულეტკის მეთოდისა არის ის, რომ რუსული რულეტკა წყვეტს მონტე კარლოს მეთოდს რაიმე არანულოვანი p ალბათობით(ალბათობა შეიზლება შეირჩეს ერთხელ ან მონტე კარლოს მეთოდის ყოველ ბიჯზე სათითაოდ რაიმე მნიშვნელოვნობით) ან აგრძელებს მას და შემდგომი პროცესიდან მიღებულ შედეგს ამრავლებს 1/p - ზე. რადგან რუსული რულეტკის მეთოდი პროცესის შეწყვეტას ახდენს რაიმე არანულოვანი p ალბათობით ყოველთვის რჩება იმის შანსი, რომ პროცესი გაგრძელდეს რაც იმას ნიშნავს, რომ მონტე კარლოს ინტეგრირების პროცესისათვის ნებისმიერი სიღრმე მიღწევადი ხდება. სწორედ ამიტომ ხისტი შეზღუდვით მიღებული მიკერძოება( სისტემატიური შეცდომა ) ქრება რუსული რ...

ფერების RGB მოდელი

RGB Color Model         ფერების RGB მოდელი წარმოადგენს ისეთ მოდელს რომელშიც სამი ძრირითადი ფერის წითელი, მწვანე და ლურჯის საშუალებით მიიღება ფერების ფართო სპექტრი. მისი დასახელებაც მოდის სწორედ ძირითადი ფერების ინგლისური სახელწოდების ინიციალებიდან(Red, Green, Blue).         ფერთა სპექტრის ამდაგვარი წარმოდგენა დაკავშირებულია იმასთან, რომ გამოსახულების გამოტანის მოწყობილობებში რომელიც გააჩნიათ კომპიუტერებს, ტელევიზორებს ფერის მიღება ფიზიკურად ხდება სწორედ ამ სამი ძირითადი ფერის შეზავებით. დღესდღეობით ყველაზე გავრცელებული არის 24 ბიტიანი RGB მოდელი, სადაც თითოეულ კომპონენტს ეთმობა ერთი ბაიტი და შესაბამისად შეუძლია მიიღოს ნებისმიერი მნიშვნელობა [0, 255] დიაპაზონში, რაც საბოლოოდ გვაძლევს 16777216 განსხვავებულ ფერს.

სინათლის ხილული სპექტრი და სხივის თვისებები

Visible Spectrum სურათზე ნაჩვენებია პრიზმაში გამავალი თეთრი სხივის სპექტრულად გაშლის პროცესი.         სინათლე წარმოადგენს ელექტრომაგნიტურ ტალღას, რომელსაც როგორც ყველა ელექტრომაგნიტურ ტალღას გააჩნია რამოდენიმე მნიშვნელოვანი მახასიათებელი. ერთერთი მნიშვნელოვანი მახასიათებელი არის ტალღის სიგრძე, რომელიც განსაზღვრავს სხივის სპექტრულ ფერს. ელექტრომაგნიტური ტალღები ბუნებაში და თანამედროვე სამყაროში მრავლად გვხვდები. სხვადასხვა ტალთის სიგრძის(სიხშირის) ტალღებს იყენებენ როგორც საყოფაცხოვრებო(რადიო, მობილური ტელეფონი) დანიშნულების, ასევე სამედიცინო(რენდგენის სხივები) და სამხედრო(რადარები) მოწყობილობებში. ადამიანის თვალისთვის ხილული სინათლის ელექტრომაგნიტური ტალღების ტალღის სიგრძე იწყება დაახლოებით 400 ნანომეტრიდან და მთავრდება 700 ნანომეტრზე. ამ დიაპაზონს ქვემოთ ექცევა ულტრაიისფერი ტალღები და დიაპაზონს ზემოთ ექცევა ინფრაწითელი, რომელსაც ადამიანის თვალი ვერ აღიქვამს(იხილეთ ქვემოთ მოცემული სურათი). სინათლის თეთრი სხივი შედგება სხვადასხვა სიხშირის ტალღების ერ...