MIPMaps
სურათზე ნაჩვენებია მიპმეპი, რომელზეც გამოსახულია ორიგინალი გამოსახულება და მისი დაპატარავებით მიღებული გამოსახულებები. სურათის ზომა გაზრდილია 50%ით, თუმცა ბოლომდე არ ვიყენებთ მას. |
კომპიუტერულ გრაფიკაში ტექსტურაზე ალიასინგის ხარვეზების თავიდან ასაცილებლად და სხვადასხვა ფილტრაციების გასამარტივებლად შეიქმნა ეგრედწოდებული MIPMap-ები(MIP აბრევიატურა მოდის ლათინური ფრაზიდან "multum in parvo", რაც ითარგმნება როგორც ბევრი პატარაში). თვითონ მიპმეპი წარმოადგენს ტექსტურას რომელიც ინახავს ორიგინას ტექსტურას პირველადი სახით და ასევე მის დაპატარავებულ ვარიანტებს იერარქიულად. მაგალითად თუ მოცემული გვაქვს ტექსტურა 256x256 ზომის, მაშინ მისი მიპმეპი შეიცავს შემდეგი ზომის ტექსტურებს: 256x256, 128x128, 64x64, 32x32, 16x16, 8x8, 4x4, 2x2, 1x1(იხილეთ პირველი სურათი).
სურათზე ნაჩვენებია განსხვავება მიპმეპით და მის გარეშე დარენდერებულ ტექსტურებს შორის. |
სცენის ხატვის პროცესში თითოეული პოლიგონისათვის ხდება განსაზღვრა თუ რომელი ზომის ტექსტურა უნდა დავხატოთ შესაბამისი ტექსტურიდან. ამის განსაზღვრა ხება იმის მიხედვით თუ რამდენ პიქსელში დარენდერდება მოცემული პოლიგონი. ეს მეთოდი კარგად მუშაობს როდესაც პოლიგონს რომელზეც გადაკრულია ტექსტურა ვუტურებ წინიდან, თუმცა კუთხე რაც უფრო ცერი ხდება თავს იჩენს ახალი არტიფაქტები, რაც გამოწვეულია იმით რომ მიპმეპი შეიცავს 2 განზომილების მიმართ თანაბრად დაპატარავებულ გამოსახულებებს. არსებობს სტანდარტული მიპმეპის მოდიფიცირებული ვარიანტი რომელიც საწყისი გამოსახულების დაპატარავებას ახდენს არა მხოლოდ თანაბრად x, y-ის გასწვრივ არამედ ცალკე ინახავენ ჰორიზონტალურად და ვერტიკალურად დაპატარავებულ სურათებსაც. ამ მეთოდს ეძახიან ანიზოტროპულ ფილტრაციას(anisotropic filtering)
ანიზოტროპული მიპმეპი. სურათის ზომა გაზრდილია 300%ით. |
Comments
Post a Comment