Gamma Correction
 |
სურათზე ნაჩვენებია ლენას ფოტო. მარცხენა სურათი არის ორიგინალი, მარჯვენაზე არის გამა გასწორებული (Γ=2.2). |
გამა არის ერთერთი მახასიათებელი ციფრული გამოსახულების რომელიც ასახავს პიქსელის რიცხვით მნიშვნელობასა და მის განათებულობას შორის დამოკიდებულებას.
 |
მარცხნიდან მარჯვნივ არის მოცემული ფერები რომლის რიცხვიღი მნიშვნელობები იზრდება წრფივად |
ზემოთ მოცემულ სურათზე ნაჩვენებია შავიდან თეთრში გარდამავალ ფერები რომლის რიცხვითი მნიშვნელობებიც იზრდება წრფივად. ყველაზე მარცხნივ მდებარეობს შავი ფერი რომლის რიცხვითი მნიშვნელობაა 0, ხოლო ყველაზე მარჯვნივ მდებარეობს თეთრი რომლის რიცხვითი მნიშვნელობაა 255. ჩვენი მოლოდინი ამ დროს არის ასეთი, რომ თუ ავიღებთ ფერს რომელიც არის საშუალო ინტენსივობის ამ ფერს მონიტორზე დავინახავთ სურათის შუაში. თუმცა აქ ჩვენი მოლოდინი არ მართლდება და ამის მიზეზი არის სწორედ ის რომ დღევანდელ მონიტორებში ფერების წარმოდგენა მისი რიცხვით მნიშვნელობაზე წრფივად არაა დამოკიდებული, არამედ არსებობს რაღაც
გამა დამოკიდებულება(ლათინური სიმბოლო
Γ). ეს ყველაფერი დაიწყო ჯერ კიდევ მაშინ როდესაც შეიქმნა პირველი
CRT მონიტორები რომელ მონიტორებში განათებულობის ცვლილება მასში შემავალი ძაბვის ცვლილებაზე წრფივად არ მოქმედებს და როგორც აღმოჩნდა გამა დამოკიდებულება რეალურად არის
ხარისხის ფუნქცია, ამიტომ თავის დროზე შეიმუშავეს კოდირების მეთოდი რომელის შემდეგაც ხდება წრფივი დამოკიდებულების აღდგენა შემავალ მონაცემსა და გამომავალ ინტენსივობას შორის. ამ შუალედურ კოდირების მეთოდს ჰქვია სწორედ
გამის კორექცია.
 |
გრაფიკზე ნაჩვენებია CRT მონიტორის მნიშვნელობის განათებულობაზე დამოკიდებულების ფუნქცია CRT gamma 2.2 და მისი შესაბამისი კორექციის ფუნქცია gamma correction 1/2.2. |
ზემოთ მოცემულ შავიდან თეთრში გარდამავალ სურათს თუ გავუკეთებს გამის კორექციას, მაშინ გამოსახულება შეიცვლება და მივიღებთ ასეთ შედეგს:
 |
სურათი ასახავს ზემოთ მოცემული გარდამავალი სურათიდან გამის კორექციის შედეგად მიღებულ შედეგს. |
მოცემული სურათი არის საილუსტრაციო მაგალითი რომელზეც
ჩატარებულია 1/2.2 გამის კორექცია. რეალურად გამის კორექცია უნდა მოხდეს ეკრანზე გამოტანის წინ იმ გამას მიხედვით რომელიც აქვს კონკრეტულ მონიტორს. ასე რომ თუ თქვენს მონიტორს არ აქვს გამა 2.2 მოცემულ სურათზე ინტენსიობების ცვლილება ისევ არაწრფივი დარჩება.
ძალიან მნიშვნელოვანი სწორად გვესმოდეს თუ რას ნიშნავს გამას კორექცია. რეალურად ეს არის ერთერთი აუცილებელი ფუნქციონალი რომელიც გააჩნია გამოსახულების ყველა ფიცრულ რედაქტორს.
მოგესალმები საინტერეო სტატია, რადგან მე დახლოებით ეს პრობლემა მაქვს. ვიყენებ VRAY- ს, რენდერის შემდეგ ვირეი ფრეიმ ბაფერზე არსებული გამოსახულება ფერების მიხედვით საერთოდ არ ემთხვევა დამახსოვრებულ სურათს ანუ ვირეი ფრეიმ ბაფერი კარგ რეზულტატს მიჩვენებს ხოლო მონიტორი სრულიად განსხვავებულ, ცუდ რეზულტატს. თუ შეგიძლია დამეხმარო და ამიხსნა თუ როგორ ვნახო ჩემი მონიტორის გამა კორექცია? მადლობა წინასწარ.
ReplyDeleteსახვადასხვა რამეზე შეიძლება იყოს დამოკიდებული. რასაც შენ ამბობ tonmapping-ის პრობლემას უფრო გავს, როცა აესქპორტებს გამოსახულებას თუ HDR-ს არ ინახავ მაშინ tonmapping უკეთდება აუცილებლად და ეგ იქნება სავარაუდოდ პრობლემა.
ReplyDeletehttp://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3MAX/Color+Mapping
ara color mappings sworad vaketeb da gamasac 2.2 vayeneb sxva monitorze gavteste da yvelaferi rigzea marto im monitorzea ferebi areuli
ReplyDeleteშესაძლოა მაგ მონიტორს ჰქონდეს სხვა გამა და 2.2-ით კორექცია არ შველის. უნდა ნახე მონიტორის სეთინგებში.
ReplyDeleteდღეს ვეცნობოდი გამა კორექციას Vray-სთან დაკავშირებით, ინგლისურად არის უამრავი მასალა მაგრამ რთულია მიხვედრა ბოლომდე აზრი ვერ გამვოიტანე უცხო ტერმინოლოგიის გამო, მოკლედ თუ შეგიძლიათ მიპასუხოთ Vray-ში რატო ჯობია Gamma/Lut Correction Enable-ით მუშაობა ანუ იგივე Linear Workflow-თი მუშაობა რა შედეგს მომცემს ჩვეულებრივი რენდერისგან გასნხვავებით? ანუ გამა უფრო მორგებულია ადამიანის თვალზე და უფრო რეალური რენდერი გამოვა? და თუ ჩემ კლიენტს გადავუგზავნე რენდერის სურათები და მონიტორზე არასწორად ქონდა გამა კორექცია შეიძლება გადაჭრელებული ან სახე შეცვლილი ფოტოები მიუვიდეს? და ზოგადად თუ სურვილი მაქვს რო რენდერში განვვითარდე უნდა გადავიდე Gamma-ს გამოყენებაზე? დიდი მადლობა წინასწარ.
ReplyDeleteყველაფერი დამოკიდებულია იმაზე რის ჰაკეთებას აპირებ მიღებული რენდერით. გამის კორექცია ხდება პირდაპირ საბოლოო გამოსახულებაზე უნდა მოხდეს ეკრანზე(ან ნებისმიერ სხვა გამომავალ მოწყობილობაზე) დახატვის წინ ამ მოწყობილობის შესაბამისად. მაგალითად თუკი ერთ კომპზე რამოდენინე მონიტორი გაქვს მიერთებული რომლებსაც სხვადასხვა გამა აქვთ მაშინ როგორც არ უნდა ასწორო ჰამა სოფტში ორივე მონიტორზე მაინც არ გასწორდება. Linear workflow ანუ კორექციის გარეშე რენდერი გქირდება ძირითადად მაშინ როცა post production-ში ანუ რენდერის შემდგომ სხვა პროგრამაში შეგაქვს სხვადასხვა ბუფერები. ასეთ დროს გამის კორექციასაც გარეთ აკეთებ. LUT გამასთან საერთო არაფერი აქვს უბრალოდ ფერის კორექციის ერთერთი მეთოდია.
ReplyDelete