problems related to shading normal
ზედაპირის შეფერადებისას ზედაპირის ნორმალის მიმართებას განათების წყაროს მიმართულებასთან აქვს გადამწყვეტი მნიშვნელობა. იმისათვის რომ სამკუთხა მეშით მოცემულ დაბალი დეტალიზაციის ზედაპირს გლუვი შეხედულება მისცენ იყენებენ გლუვ შეფერადებას. გლუვი შეფერადებისას ხდება ზედაპირის ყოველი წერტილისათვის გლუვი ნორმალების განსაზღვრა, რომლების რეალური ზედაპირის ნორმალს არ ემთხვევიან, ისინი მხოლოდ შეფერადებაში თამაშობენ როლს და მათ შეფერადების ნორმალებს უწოდებენ. შეფერადების ნორმალებით ხდება ასევე ნორმალების მეპინგი, როდესაც ზედაპირის ყოველი წერტილის ნორმალს ვკითხულობთ ტექსტურიდან.
ეს ორი ტექნიკა ძალიან გვეხმარება დაბალი დეტალიზაციის სამკუთხა მეშს მივცეთ მაღალი დეტალიზაციის შესახედაობა, თუმცა დადებით თვისებასთან ერთად შეფერადების ნორმალები გარკვეულ პრობლემებთანაა დაკავშირებული.
როგორც ზემოთ აღვნიშნეთ შეფერადების ნორმალები არ ემთხვევიან გეომეტრიულ ნორმალს რაც წარმოადგენს ძირითად წყაროს პრობლემებისა. ზედაპირის კონკრეტულ წერტილში განათება შეიზლება მოქმედემდეს, როდესაც ზედაპირის ნორმალსა და განათების მიმართულებას შორის კუთხე π/2ზე ნაკლებია.
რადგან ჩვენ გვაქვს 2 ნორმალი გარკვეულ შემთხვევებში შესაძლოა გვქონდეს ისეთი შემთხვევა როცა განათების მიმართულებასა და გეომეტრიულ ნორმალს შორის კუთხე π/2ზე ნაკლებია, ხოლო შეფერადების ნორმალთან π/2ზე მეტია. ამ დროს როგორც წესი ვიზუალიზატორი ამბობს, რომ განათება ამ წერტილს არ ანათებს, რაც წარმოშობს ვიზუალურ ხარვეზებს(იხილეთ შავი კიდეები ზემოთ მოცემულ სურათზე).
მეორე პრობლემატური შემთხვევა არის როცა განათების მიმართულებასა და შეფერადების ნორმალს შორის კუთხე π/2ზე ნაკლებია, ხოლო გეომეტრიულ ნორმალთან π/2ზე მეტია. ამ პრობლემას, გლუვი შეფერადების დროს უწოდებენ ჩრდილის ტერმინატორს, რადგან მომხმარებელი ამ შემთხვევაში ასეთ ადგილებში ელოდება განათებას ხოლო გეომეტრიულად, გეომეტრიული ნორმალის გათვალისწინებით ეს ადგილი ჩრდილში ექცევა(იხილეთ ჩრდილის ხარვეზები ზემოთ მოცემულ სურათზე).
მოცემული პრობლემების სრულად მოგვარება ვერ ხერხდება, ხარვეზების მოშორების ერთადერთ გზას სამკუთხედების ბადის დეტალიზაციის გაზრდაა, თუმცა მიუხედავად ამისა შეფერადების ნორმალები მაინც აქტიურად გამოიყენება.
ეს ორი ტექნიკა ძალიან გვეხმარება დაბალი დეტალიზაციის სამკუთხა მეშს მივცეთ მაღალი დეტალიზაციის შესახედაობა, თუმცა დადებით თვისებასთან ერთად შეფერადების ნორმალები გარკვეულ პრობლემებთანაა დაკავშირებული.
![]() |
სურათზე ნაჩვენებია სამკუთხა ბადე და 2 ვიზუალური ხარვეზი. 1-შავი კიდეები, 2-ჩრდილის ტერმინატორი. |
რადგან ჩვენ გვაქვს 2 ნორმალი გარკვეულ შემთხვევებში შესაძლოა გვქონდეს ისეთი შემთხვევა როცა განათების მიმართულებასა და გეომეტრიულ ნორმალს შორის კუთხე π/2ზე ნაკლებია, ხოლო შეფერადების ნორმალთან π/2ზე მეტია. ამ დროს როგორც წესი ვიზუალიზატორი ამბობს, რომ განათება ამ წერტილს არ ანათებს, რაც წარმოშობს ვიზუალურ ხარვეზებს(იხილეთ შავი კიდეები ზემოთ მოცემულ სურათზე).
მეორე პრობლემატური შემთხვევა არის როცა განათების მიმართულებასა და შეფერადების ნორმალს შორის კუთხე π/2ზე ნაკლებია, ხოლო გეომეტრიულ ნორმალთან π/2ზე მეტია. ამ პრობლემას, გლუვი შეფერადების დროს უწოდებენ ჩრდილის ტერმინატორს, რადგან მომხმარებელი ამ შემთხვევაში ასეთ ადგილებში ელოდება განათებას ხოლო გეომეტრიულად, გეომეტრიული ნორმალის გათვალისწინებით ეს ადგილი ჩრდილში ექცევა(იხილეთ ჩრდილის ხარვეზები ზემოთ მოცემულ სურათზე).
მოცემული პრობლემების სრულად მოგვარება ვერ ხერხდება, ხარვეზების მოშორების ერთადერთ გზას სამკუთხედების ბადის დეტალიზაციის გაზრდაა, თუმცა მიუხედავად ამისა შეფერადების ნორმალები მაინც აქტიურად გამოიყენება.
Comments
Post a Comment