Spectral Rendering
![]() |
სპექტრული რენდერი Arion-ში. |
ფიზიკაზე დაფუძნებული მიუკერძოებელი რენდერი გულისხმობს რენდერის განტოლების სრულად ამოხსნას. თავისმხრიც რენდერის განტოლება აღწერს დამკვირვებელთან მოსულ განათებას λ ტალღის სიგრძეზე რაც იმას ნიშნავს, რომ თუ ჩვენ გვსურს რენდერი მაგალითად სინათლის ხილულ სპექტრში სრულად, აუცილებელია ინტეგრირება სპექტრზე λ-ს მიმართ.
იმის გამო, რომ დამატებითი ინტეგრირების პროცესი ზრდის რენდერის დროს ხშირად სპექტრის ფართო კვლევას თავს არიდებენ რენდერერები და გამოთვლას ახდენენ სასრული რაოდენობის, ფიქსირებულ ტალღის სიგრძეებზე. ყველაზე ხშირად საწარმოო რენდერერებში ფერის წარმოგდენა ხდება ფერების RGB მოდელით, რომელიც შესაამისად აღწერს მხოლოდ სპექტრის 3 კომპონენტს. ფერის ასეთი აღწერა საკმაოდ კარგ შეგდეგს იძლევა და მოიცავს რეალური ამოცანების დიდ ნაწილს, ასევე კარგად ხდება მისი წარმოდგენა კომპიუტერშიც და შემდგომში არსებულ გამომთვლელ მოწყობილობებშიც მისი ინტეგრაცია, სწორედ ამიტომ საწარმოო რენდერერებში ხშირად გამოიყენება ფერების RGB მოდელი, თუმცა არის შემთხვევები სადაც 3 კომპონენტით სპექტრის აღწერა არასაკმარისი ხდება და შედეგი საგრძნობლად ცდება რეალობას, რაც საბოლოოდ თვალისთვისაც შესამჩნევია. განსაკუთხრებით შესამჩნევი ხდება მაშინ, როდესაც სცენაში გვაქვს რთული ფორმის გეომეტრიები დიელექტრიკული მატერიალით, რომლების სხივს შლიან სპექტრად და კაუსტიკურ გზებზე თვალნათლივ ჩანს დაშლილი სპექტრი.
როგორც აღვნიშნეთ თუ გვსურს ხილული სპექტრის სრულად რენდერი საჭიროა ინტეგრირება ხილულ სპექტრზე. დამატებითი ინტეგრირება წარმოშობს დამატებით ხმაურის წყაროს და აუცილებელია მნიშვნელოვნობით შერჩევა ხმაურის შესამცირებლად.
რეალურად სპექტრული რენდერი შედის საჭირო ფუნქციუნალის იმ ჩამონათვალში, რომელიც ნაკლებად აუცილებელია საწარმოო რენდერერებში. სწორედ ამიტომ დღევანდელი საწარმოო რენდერერების დიდი ნაწილი არ ახდენს მის გამოთვლას სრულად და ნაცვლად ამისა ახდენენ გამოსახულების გამოთვლას RGB მოდელით(Cycles, Arnold, ...).
იმის გამო, რომ დამატებითი ინტეგრირების პროცესი ზრდის რენდერის დროს ხშირად სპექტრის ფართო კვლევას თავს არიდებენ რენდერერები და გამოთვლას ახდენენ სასრული რაოდენობის, ფიქსირებულ ტალღის სიგრძეებზე. ყველაზე ხშირად საწარმოო რენდერერებში ფერის წარმოგდენა ხდება ფერების RGB მოდელით, რომელიც შესაამისად აღწერს მხოლოდ სპექტრის 3 კომპონენტს. ფერის ასეთი აღწერა საკმაოდ კარგ შეგდეგს იძლევა და მოიცავს რეალური ამოცანების დიდ ნაწილს, ასევე კარგად ხდება მისი წარმოდგენა კომპიუტერშიც და შემდგომში არსებულ გამომთვლელ მოწყობილობებშიც მისი ინტეგრაცია, სწორედ ამიტომ საწარმოო რენდერერებში ხშირად გამოიყენება ფერების RGB მოდელი, თუმცა არის შემთხვევები სადაც 3 კომპონენტით სპექტრის აღწერა არასაკმარისი ხდება და შედეგი საგრძნობლად ცდება რეალობას, რაც საბოლოოდ თვალისთვისაც შესამჩნევია. განსაკუთხრებით შესამჩნევი ხდება მაშინ, როდესაც სცენაში გვაქვს რთული ფორმის გეომეტრიები დიელექტრიკული მატერიალით, რომლების სხივს შლიან სპექტრად და კაუსტიკურ გზებზე თვალნათლივ ჩანს დაშლილი სპექტრი.
როგორც აღვნიშნეთ თუ გვსურს ხილული სპექტრის სრულად რენდერი საჭიროა ინტეგრირება ხილულ სპექტრზე. დამატებითი ინტეგრირება წარმოშობს დამატებით ხმაურის წყაროს და აუცილებელია მნიშვნელოვნობით შერჩევა ხმაურის შესამცირებლად.
რეალურად სპექტრული რენდერი შედის საჭირო ფუნქციუნალის იმ ჩამონათვალში, რომელიც ნაკლებად აუცილებელია საწარმოო რენდერერებში. სწორედ ამიტომ დღევანდელი საწარმოო რენდერერების დიდი ნაწილი არ ახდენს მის გამოთვლას სრულად და ნაცვლად ამისა ახდენენ გამოსახულების გამოთვლას RGB მოდელით(Cycles, Arnold, ...).
Comments
Post a Comment