Flat and Smooth shading
 |
ბრტყელი შეფერადება - გეომეტრიული ნორმალებით(მარცხენა)
გლუვი შეფერადება - ინტერპოლირებული ნორმალებით(მარჯვენა) |
როდესაც ჩვენ რაიმე სახით აღვწერთ სცენაში არსებულ გეომეტრიულ ზედაპირებს, ჩვენ შეგვიძლია ზედაპირის ნებისმიერი წერტილისათვის ცალსახად განვსაზღვროთ გეომეტრიული ნორმალი(ზედაპირის მართობი), მიმართულება საითაც არის ზედაპირი მიმართული. თუმცა მხოლოდ გეომეტრიული ნორმალით პოლიგონალური მეშის ვიზუალიზაცია არ იძლევა ყოველთვის დამაკმაყოფილებელ შედეგს, განსაკუთრებით მაშინ როდესაც გლუვ ზედაპირს აღვწერთ სამკუთხა მეშის სახით საჭიროა ძალიან დიდი რაოდენობის სამკუთხედები რათა ბრტყელი წახნაგები შეუმჩნეველი გახდეს. ამიტომ მოხდა
ვიზუალიზაციის ნორმალის შემოღება, რომელიც აღწერს ზედაპირის მიკრომიმართულებას და რომელიც შესაძლოა არ ემთხვეოდეს გეომეტრიულ ნორმალს. მაგალითად სამკუთხა მეშის შემთხვევაში რადგან ჩვენ შეიძლია ყოველი სამკუთხედისათვის გეომეტრიული ნორმალის განსაზღვრა, მაშინ სამკუთხედების წიბოებზე რომელსაც სამკუთხედი მეზობელ სამკუთხედთან იზიარებს ნორმალის ცალსახად განსაზღვრა ვერ ხდება, ისევე როგორც წვეროებზე. თუმცა სამკუთხა მეშის
წვეროს ნორმალის დასათვლელად ახდენენ მისი მოსაზღვრე სამკუთხედების ნორმალების აწონილი ჯამის გამოთვლას. მას შემდეგ რაც უკვე გვაქვს
წვეროს ნორმალი ჩვენ შეგვიძლია ზედაპირის ნებისმიერი წერტილისათვის დავითვალოთ გლუვი
ვიზუალიზაციის ნორმალი იმ სამკუთხედის წვეროს ნორმალების ინტერპოლაციით რომელ სამკუთხედშიც ექცევა მოცემული წერტილი. თუკი ვიზუალიზაციის დროს განათების მოდელის დათვლისას გეომეტრიული ნორმალის მაგივრად გამოვიყენებთ ინტერპოლირებულ
გლუვ ნორმალს მივიღებთ ვიზუალურად უფრო გლუვ ზედაპირს. განათების გამოთვლის პროცესს, რომელშიც გამოიყენება გეომეტრიული ნორმალები ეწოდება
ბრტყელი შეფერადება, ხოლო თუ ხდება ინტერპოლირებული ნორმალების გამოყენება ეწოდებენ
გლუვი შეფერადება.
Comments
Post a Comment