Skip to main content

ვირტუალური წერტილოვანი განათებები

Virtual Point Lights
სურათი უჩვენებს VPL მეთოდის მუშაობას ეტაპობრივად.
        გლობალური განათების გამოთვლის კიდევ ერთ საინტერესო მეთოდს წარმოადგენს ვირტუალური წერტილოვანი განათებების მეთოდი (Virtual Point Light). მეთოდის გამოყენება შესაძლებელია როგორც ზედაპირებისათვის, ასევე სივრცული განათების გასათვლელად.
სურათი უჩვენებს VPL მეთოდის მუშაობის პრინციპს. წყარო
მეთოდი თავისი მუშაობის პრინციპიდან გამომდინარე არის 2 ეტაპიანი:

  • პირველ ეტაპზე ხდება განათების გზის/გზების მიდევნება და თითოეული გაბნევის ხდომილებას ვინახავთ წერტილოვანი განათების სახით. როგორც წესი ეს ეტაპი აგებს სასრული რაოდენობის ვირტუალურ წერტილოვან განათებებს და ინახავს მათ.
  • მეორე ეტაპზე ხდება საბოლოო გამოსახულების თითოეული პიქსელისათვის თვალის გზების მიდევნება და თითოეულ გაბნევის ხდომილებაზე განათების გამოთვლა პირველ ეტაპზე მიღებული წერტილოვანი განათებებით.
        მეთოდი არის მიუკერძოვებელი და ითვლის გლობალურ განათებას, რადგან განათების გზის მიდევნებისას შესაძლოა ხდებოდეს ყველა ზომის სინათლის გზების აგება.

        როგორც ვთქვით მეთოდი მის მეორე ეტაპზე ახდენს განათების დათვლას წერტილოვან განათებებთან. გამოთვლის პროცესში ხდება შებრუნებული კვადრატის წესის გამოყენება, ამის გამო როდესაც VPL ძალიან ახლოს არის შეფერადების წერტილთან მისი წვლილი ძალიან იზრდება, რაც წარმოშობს ხარვეზებს(იხილეთ მარცხენა სვეტი ქვემოთ მოცემულ სურათზე), რაც ამ მეთოდის ძირითად პრობლემას წარმოადგენს. თუკი ჩვენ შევზთუდავთ გეომეტრიულ ფაქტორს G-ს რაიმე ფიქსირებულ ზღვარზე, ეს ასეთ ადგილებში დიდ განათებას მოხსნის და ვიზუალური ხარვეზებივ გაქრება, თუმცა ეს გამოიწვევს მიკერძოებას, რომელიც ენერგიის დანაკარგით იქნება განპირობებული. ქვემოთ მოცემულ სურათზე მარცხენა სხვეტი უჩვენებს VPL მეთოდის მუშაობის შედეგს, სადაც კარგად ჩანს ზემოთხსენებული ხარვეზები, შუა სვეტი უჩვენებს ამავე მეთოდის მუშაობის შედეგს იგივე დროში, როდესაც ჩვენ შევზღუდავთ მაქსიმალურ განათებას ერთი  VPL-დან, მარჯვენა სვეტი უჩვენებს იმავე მეთოდის მიუკერძოვებნელ შედეგს დიდი რაოდენობით VPL-ებით. თუ შევადარებთ შუა და მარჯვენა სვეწებს ადვილად შევამთნევთ ენერგიის დანაკარგს მიკერძოებული რენდერის შემთხვევაში

        ვიზუალური არტიფაქტები განსაკუთრებით შესამჩნევი ხდება როდესაც განათებას ვითვლით გლუვ(glossy) ზედაპირებზე(იხილეთ ზემოთ მოცემული სურათი), რაც მეთოდს ძალიან არაპრაქტიკულს ხდის რთული ამოცანების წინაათმდეგ. ვირტუალური წერტილოვანი განათებების მეთოდში როდესაც გვსურს მიუკერძოებელი რენდერის მიღება ხმაურის გარეშე საჭიროა ძალიან დიდი რაოდენობით VPL-ების გენერაცია, რაც პირველ რიგში მეხსიერებასთანაა დაკავშირებული. ამის გამო აუცილებელი ხდება მნიშვნელოვნობით შერჩევის გამოყენება, როდესაც ვიხილავთ VPL-ებს შეფერადების წერტილში განათების დასათვლელად. მნიშვნელოვნობით შერჩევის მიზანია შეფერადების წერტილში უფრო მეტად მოვახდინოთ იმ VPL-ების განხილვა რომლებიც პოტენციურად დიდ გავლენას ახდენენ სხვებთან შედარებით. (იხილეთ ქვემოთ მოცემული სურათი)
სურათი უჩვენებს VPL მეთოდის მუშაობის შედეგს თანაბარი შერჩევით(მარცხენა) და მნიშვნელოვნობით შერჩევით (მარჯვენა)
        ასევე აღსანიშნავია ის ფაქტი რომ VPL მეთოდი მეტნაკლებად იოლად უმკლავდება კაუსტიუკური გზების ნაწილს იმის გამო რომ ის არსებულ VPL-ებს აგენერირებს სინათლის გზის მიდევნების საშუალებით.  SDS გზები მისთვისაც, როგორც ბევრი სხვა მიუკერძოებელი მეთოდისათვის მწვავე პრობლემას წარმოადგენს.

Comments

Popular posts from this blog

რუსული რულეტკის მეთოდი

Russian Roulette Technique რუსული რულეტკის მეთოდი არის ფართოდ გავრცელებული ტექნიკა მონტე-კარლოს ინტეგრირების პროცესის შესაწყვეტად(სახელწოდება მოდის ცნობილი რუსული თამაშიდან). იმის მაგივრად, რომ პროცესი შევწყვითოთ ხისტად, მაგალითად შერჩევების რაოდენობის რაიმე მაქსიმალურ რაოდენობაზე, რუსული რულექტკის მეთოდი გვეხმარება ინტეგრირების პროცესის მიუკერძოვებლად შეწყვეტაში. მთავარი იდეა რუსული რულეტკის მეთოდისა არის ის, რომ რუსული რულეტკა წყვეტს მონტე კარლოს მეთოდს რაიმე არანულოვანი p ალბათობით(ალბათობა შეიზლება შეირჩეს ერთხელ ან მონტე კარლოს მეთოდის ყოველ ბიჯზე სათითაოდ რაიმე მნიშვნელოვნობით) ან აგრძელებს მას და შემდგომი პროცესიდან მიღებულ შედეგს ამრავლებს 1/p - ზე. რადგან რუსული რულეტკის მეთოდი პროცესის შეწყვეტას ახდენს რაიმე არანულოვანი p ალბათობით ყოველთვის რჩება იმის შანსი, რომ პროცესი გაგრძელდეს რაც იმას ნიშნავს, რომ მონტე კარლოს ინტეგრირების პროცესისათვის ნებისმიერი სიღრმე მიღწევადი ხდება. სწორედ ამიტომ ხისტი შეზღუდვით მიღებული მიკერძოება( სისტემატიური შეცდომა ) ქრება რუსული რ...

ფერების RGB მოდელი

RGB Color Model         ფერების RGB მოდელი წარმოადგენს ისეთ მოდელს რომელშიც სამი ძრირითადი ფერის წითელი, მწვანე და ლურჯის საშუალებით მიიღება ფერების ფართო სპექტრი. მისი დასახელებაც მოდის სწორედ ძირითადი ფერების ინგლისური სახელწოდების ინიციალებიდან(Red, Green, Blue).         ფერთა სპექტრის ამდაგვარი წარმოდგენა დაკავშირებულია იმასთან, რომ გამოსახულების გამოტანის მოწყობილობებში რომელიც გააჩნიათ კომპიუტერებს, ტელევიზორებს ფერის მიღება ფიზიკურად ხდება სწორედ ამ სამი ძირითადი ფერის შეზავებით. დღესდღეობით ყველაზე გავრცელებული არის 24 ბიტიანი RGB მოდელი, სადაც თითოეულ კომპონენტს ეთმობა ერთი ბაიტი და შესაბამისად შეუძლია მიიღოს ნებისმიერი მნიშვნელობა [0, 255] დიაპაზონში, რაც საბოლოოდ გვაძლევს 16777216 განსხვავებულ ფერს.

სინათლის ხილული სპექტრი და სხივის თვისებები

Visible Spectrum სურათზე ნაჩვენებია პრიზმაში გამავალი თეთრი სხივის სპექტრულად გაშლის პროცესი.         სინათლე წარმოადგენს ელექტრომაგნიტურ ტალღას, რომელსაც როგორც ყველა ელექტრომაგნიტურ ტალღას გააჩნია რამოდენიმე მნიშვნელოვანი მახასიათებელი. ერთერთი მნიშვნელოვანი მახასიათებელი არის ტალღის სიგრძე, რომელიც განსაზღვრავს სხივის სპექტრულ ფერს. ელექტრომაგნიტური ტალღები ბუნებაში და თანამედროვე სამყაროში მრავლად გვხვდები. სხვადასხვა ტალთის სიგრძის(სიხშირის) ტალღებს იყენებენ როგორც საყოფაცხოვრებო(რადიო, მობილური ტელეფონი) დანიშნულების, ასევე სამედიცინო(რენდგენის სხივები) და სამხედრო(რადარები) მოწყობილობებში. ადამიანის თვალისთვის ხილული სინათლის ელექტრომაგნიტური ტალღების ტალღის სიგრძე იწყება დაახლოებით 400 ნანომეტრიდან და მთავრდება 700 ნანომეტრზე. ამ დიაპაზონს ქვემოთ ექცევა ულტრაიისფერი ტალღები და დიაპაზონს ზემოთ ექცევა ინფრაწითელი, რომელსაც ადამიანის თვალი ვერ აღიქვამს(იხილეთ ქვემოთ მოცემული სურათი). სინათლის თეთრი სხივი შედგება სხვადასხვა სიხშირის ტალღების ერ...